Man With Dogs (man_with_dogs) wrote,
Man With Dogs
man_with_dogs

  • Mood:

найти и уничтожить

Пост про невербалку.

1) В детстве родители не давали смотреть телевизор после "Времени" - мол, надо спать. В результате я всё кино, которое в это время крутили - не смотрел, а слушал. Да, вобщем-то, и потом удобнее было смотреть ТВ на кухне во время еды, когда половина фильма не смотрелась а слушалась. В общем я очень привык к тому, чтоб звук рисовал место и эмоции, чтоб не глядя было всё понятно.

2) Чуть ли не в конце школы/в начале вуза меня заинтересовала тема невербалки. Вплоть до пары успешных гипнотических опытов с храпунами (мешали спать в поезде - заткнулись) и голубем (близко подозвал). Никаких слов при этом я не произносил, но это сработало (потом в книжках про НЛП прочитал, как именно).

3) А теперь претензия к современным русскоязычным звукорежиссёрам - как минимум киношным - о том, что у них звук дешёвый и плоский. Даже советская озвучка на кондовейшем оборудовании была лучше по части изображения звуком места, настроения и эмоций - просто потому, что эту озвучку делали, а не просто ставили галочку на наличие звука в чеклисте. Большую часть постсоветских кинодеятелей хочется найти и уничтожить только за одну плоскую озвучку, которая противоречит изображению или наоборот подтверждает, что на видео такая же скука и дрянь.

4) Ещё пример проблем с звукорежиссурой - Игги Поп, у которого все первые 3 альбома со Студжиз есть в гораздо более выразительных миксах, чем вышли на дисках. Особенно люди плевались за микс Девида Боуи, намикшевавшего 3й альбом так, что пропала половина драйва песен.

Вот песня Найти и Уничтожить в миксе Боуи - с голосом Игги, про который можно сказать, что это спокойное исполнение в звукоизолированной комнате перед микрофоном. Голос спокойный - отдельно. Гитарки буйствуют - отдельно. Вместе они не склеиваются:

https://www.youtube.com/watch?v=LC9km8qnbOY
Iggy & The Stooges - Search And Destroy (Bowie Mix) (Audio)
IggyPopOnVEVO, 16 апр. 2015 г.
Music video by Iggy & The Stooges performing Search And Destroy (Bowie Mix). (C) 1973 Sony Music Entertainment


А был микс самого Игги, возможно не самый удачный, но он передавал эмоции и голосом тоже.
В 1997 сделали микс получше - именно так, как его хотел Игги. Никаких противоречий между музыкой и голосом в нём не чувствуется:

https://www.youtube.com/watch?v=KjXgxbVXrrU
Search and Destroy (Iggy Pop Mix)

https://www.youtube.com/watch?v=0nRJFsdUvqA
The Stooges-"Search and Destroy" Iggy's '97 Remix from "Raw Power"
Rubber Soul, 27 окт. 2011 г.
[Spoiler (click to open)]
Raw Power is the third and final studio album by The Stooges. Though not initially commercially successful, Raw Power gained a cult fanbase in the years following its release and, like its predecessor (1970's Fun House), is generally considered an influential forerunner of punk rock.

Iggy produced and mixed the album by himself; unfortunately, his botched first attempt mixed most of the instruments into one stereo channel and the vocals into the other, with little regard for balance or tone quality. Tony DeFries, the head of MainMan, informed Iggy that the album would be remixed by David Bowie. Iggy agreed to this, claiming that "the other choice was I wasn't going to get my album out. I think DeFries told me that CBS refused to release it like that, I don't know," but insisted that his own mix for "Search and Destroy" be retained. Due to budgetary constraints, Bowie remixed the other seven songs in a single day in an inexpensive Los Angeles studio, Western Sound Recorders, in October 1972. According to Iggy, the mixing session took place in one day.

In 1996, Columbia Records invited Iggy Pop to remix the entire album for re-release on CD. Iggy says in the liner notes that had he declined, the studio would have remixed it without his blessing. Iggy cited longtime encouragement from fans and peers, the existence of Rough Power, his distaste for how the original 1989 CD release of Raw Power sounded, and the fact that Columbia were going to release the new mix on its sublabel Legacy Recordings as factors that led him to go through with the new mix, which was undertaken at New York's Sony Music Studios in 1996. The remixed edition of Raw Power was released on April 22, 1997.

Some fans felt the new remix was as unfaithful to the material as the original 1973 mix, and further criticized the audible digital distortion in the new mix. In the reissued CD's liner notes, however, Pop points out that one of his intentions in doing the new mix was to keep audio levels in the red (which would deliberately cause such distortion) while at the same time making the music more "powerful and listenable". This new version is arguably the loudest album ever, reaching RMS of -4 dB, rare even by today's standards.

James Williamson and Ron Asheton have both stated that they prefer Bowie's original mix of the album to Pop's remixed version.

Tags: видео, музыка
Subscribe

  • Post a new comment

    Error

    Anonymous comments are disabled in this journal

    default userpic

    Your reply will be screened

    Your IP address will be recorded 

  • 1 comment